Author Topic: The Music Making Thread (Read 1,168 times)
Deleted


Deleted Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 7:58:07 GMT »
Quote

Probably won't be enough interest for a section/sub-section but we could all just stick anything such as songs, chord requests,equipment & so on in here & perhaps sticky the thread?
I hear a track from The Wynds debut is floating about on the net >:(

Anyway, been attempting to write songs again using the recorder on my phone. Re-did the Rusty Spoon song so the vocals are clearer, also wrote a song about SIDCUP which I think is a bit better than my first attempt. Third track is an instrumental that I've added some samples from my favourite website & last one was for a laugh but wouldn't mind some feedback/criticism of the first two songs.
No idea what the deal with Rust is, I think it's my Sheeiiine.
Also I converted them into mp3 this time.

The Rust EP

01: Rusty Cars, Burnt Out Dreams
02: The Rusty Spoon
03: The Ballad Of Lacie Heart
04: Shit Horse (Is Gonna Ride)
bit.ly/clMkeY

Back to Top  
krburg
God
*****


krburg Avatar


Dorothy Was a Waitress


[send pm]

Joined: July 2010
Posts: 3,122
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 9:44:14 GMT »
Quote

The rusty spoon is great mate, really like it, great melody.

Back to Top  

brad
God
*****


brad Avatar


The Rainham End


[send pm]

Joined: July 2010
Posts: 3,272
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 10:53:21 GMT »
Quote

Mega will have a listen

Need a kick up the arse to get playing again really.....

Back to Top  
eddiemurphy
God
*****


eddiemurphy Avatar





[send pm]

Joined: July 2010
Posts: 18,406
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 15:04:48 GMT »
Quote

just downloading it now. ;)



Back to Top  



forever
God
*****


forever Avatar





[send pm]

Joined: August 2010
Posts: 2,656
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 17:07:08 GMT »
Quote

Great EP Karl, The Rusty Spoon is already a soapbox classic, the first track I also liked but I'll need to give it a few more listens. Third track gave me a semi and Shit Horse (Is Gonna Ride) is a great little ditty.

Back to Top  
Deleted


Deleted Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 17:29:36 GMT »
Quote

Thanks Rod, I think the 1st song is better than rusty spoon, more I play that one the less I like it.

Cheers man, giving you a boner is probably the best compliment I've ever got.

Back to Top  
forever
God
*****


forever Avatar





[send pm]

Joined: August 2010
Posts: 2,656
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 18:17:44 GMT »
Quote

Didn't realise the last track was a cover, just heard the original. Good interpretation tbh.

Back to Top  
dereffe
Guest


Guest Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 20:37:31 GMT »
Quote

the ballad of lacie heart gives me a serious boner. top tunes mahoney

Back to Top  
Deleted


Deleted Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 20:39:08 GMT »
Quote

Fuck yeah, I've given Rod a semi & you a full on boner, I give so much to this place.

Back to Top  
krburg
God
*****


krburg Avatar


Dorothy Was a Waitress


[send pm]

Joined: July 2010
Posts: 3,122
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 20:52:00 GMT »
Quote

A small bit of semen weeped out of my penis when I first listened to The Ballad Of Lacie Hart, great chords mate

Back to Top  

Deleted


Deleted Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 21:06:32 GMT »
Quote

Was thinking instead of including a poster or sticker for the 7inch release I could use your spunk speared on the front cover.

Came up with another song today, bit more upbeat than the other stuff tho I think after I did it I realised it sounded like runaround sue.
www.megaturtle.com/?d=5MGZOWZJ

Back to Top  
erica
God
*****


erica Avatar





[send pm]

Joined: July 2010
Gender: Female
Posts: 1,576
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 21:42:02 GMT »
Quote

very nice, karl. i really like gotta be free. really.


does the lacie heart song come with a video? >:(
correction: only if there's a dude in it. i can look in the mirror if i wanna see a girl um... yeah, nevermind.


Back to Top  
krburg
God
*****


krburg Avatar


Dorothy Was a Waitress


[send pm]

Joined: July 2010
Posts: 3,122
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 21:48:53 GMT »
Quote

Gotta Be Free is another classic, these are top notch mate

Back to Top  

Deleted


Deleted Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 21:57:27 GMT »
Quote

Cheers Kev. I'm running out of easy chords to use now, will have to look up some easy/odd ones otherwise I'm gonna start repeating myself.

erica Avatar

does the lacie heart song come with a video?



/ ;)

« Last Edit: Aug 22, 2010 22:17:57 GMT by Deleted » Back to Top  
erica
God
*****


erica Avatar





[send pm]

Joined: July 2010
Gender: Female
Posts: 1,576
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 22:17:26 GMT »
Quote

mahoney Avatar

erica Avatar

does the lacie heart song come with a video?



;)

i went from 'where's the dude' to 'ooh dude' to 'ooh titty fuck' to 'eww gross' to 'that's really hot' to 'she's gagging there' to 'ooh sexy' to 'she's too noisy' to 'i'd like to do that'. >:(

« Last Edit: Aug 22, 2010 22:26:04 GMT by tucker » Back to Top  
Deleted


Deleted Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 22, 2010 22:23:19 GMT »
Quote

If you'd like to talk complete filth for 3 and a half minutes I'll be happy to relegate Lacie Heart to the b-side.

Back to Top  
Deleted


Deleted Avatar





[send pm]

Joined: January 1970
Posts: 0
 The Music Making Thread
« Aug 23, 2010 14:08:31 GMT »
Quote

Done a new song this morning, is about man's eternal struggle to get served at a pub, I dedicate it to CmPunk who suffers from the same rage I feel whilst at a bar.
soundcloud.com/mahoneychops/sets/mahoneys-tunes

I've put them all on soundcloud if anyone wants to have a quick listen

Back to Top  
erica
God
*****


erica Avatar





[send pm]

Joined: July 2010
Gender: Female
Posts: 1,576
 The Music Making Thread
« Aug 23, 2010 14:39:27 GMT »
Quote

another fun one. i like these. :D listened to gotta be free again. that's gonna be your signature song like chuze's money well spent.



question...how does soundcloud work? does it just record you or you have to load something to it? i'm asking cos i don't know how to work any audio anything on my computer bar the volume. :o

Back to Top  
balldog
Senior Member
****


balldog Avatar





[send pm]

Joined: August 2010
Posts: 251
 The Music Making Thread
« Aug 23, 2010 17:28:38 GMT »
Quote

Do you want me to do guest vocals mate?

Back to Top  
krburg
God
*****


krburg Avatar


Dorothy Was a Waitress


[send pm]

Joined: July 2010
Posts: 3,122
 The Music Making Thread
« Aug 23, 2010 17:37:41 GMT »
Quote

Don't Stop Part 3?

Back to Top